معرفی شغل تهیه کننده
نوشته شده توسط : غلامی

تهیه کننده نقش مهمی را در صنعت سینما، تأتر، رادیو و تلویزیون دارد. به عنوان یک تهیه کننده کار اصلی شما با بخش عملی و تجاری پروژه در ارتباط است و مسئول تهیه و تدارک ابزار و شرایط مورد نیاز کارگردان و بازیگران می باشید و کارگردان و بازیگران به جنبه های خلاقانه و هنری کار می پردازند. در سینما تهیه کننده مسئول تامین مالی پروژه بوده ولی در تلویزیون معمولا برنامه ها به صورت سفارشی ساخته می شود و تامین مالی از وظایف اصلی تهیه کننده نیست. شما به عنوان تهیه کننده باید فرآیند تولید را از ابتدا تا انتها مدیریت کرده و همه منابع لازم را سازماندهی نمایید. در ویکی پدیا (دانشنامه آزاد جهانی) در تعریف تهیه کننده چنین آمده است : " تهیه‌کنندهٔ فیلم کسی است که شرایط را برای درست کردن فیلم‌ها فراهم می‌کند. راه‌اندازی، هماهنگ‌سازی، رسیدگی و کنترل کارهایی از جمله جمع‌آوری پول مورد نیاز، به‌کارگیری افراد کلیدی و این‌گونه کارها بر عهدهٔ تهیه‌کننده‌است. تهیه‌کننده در تمام مراحل فرآیند فیلم‌سازی و برنامه سازی از توسعه تا تکمیل پروژه، نقش دارد. در فرایند برنامه سازی رادیویی و تلویزیونی ، کلیدی ترین نقش را تهیه کننده اجرا می کند بر خلاف فیلم سازی سینمایی و تلویزیونی که در آن وظیفه ی مهم تشکیل فرم و ساختار فیلم اساسا متکی به دانش و خلاقیت کارگردان است " در تعریفی دیگر برای تهیه کننده نیز آمده است : "

نقش تهیه کننده عمدتا مالی و تشکیلاتی است. او اولین و مهم ترین کسی است که وارد چرخه تولید فیلم می شود و همچنین آخرین کسی است که از این چرخه خارج می شود. او از اولین مراحل برنامه ریزی تا تمامی مراحل تولید ، پخش و تبلیغات حضور دارد و آن را سرپرستی می کند. او کسی است که به شیوه های مختلف به یک فیلم نامه دست می یابد و تصمیم نهایی را در مورد آن می گیرد. پس از آنکه فیلم نامه مورد تائید او قرار گرفت پروژه فیلم سازی را آغاز می کند. " همچنین در تعریفی که شرکت زاگرس فیلم از تهیه کننده انیمیشن اراده داده، این نقش را چنین تعریف می کند: " تهیه کننده انیمیشن کسی است که تولید یک مجموعه ، سریال یا فیلم انیمیشن را بر عهده دارد.

او معمولا رابطی است میان استودیو یا اداره سفارش دهنده پروژه با دیگر عوامل و هنرمندانی که تولید انیمیشن را بر عهده دارند. او وظیفه ایجاد روابط میان آنها و نیز پالایش و فیلتر کردن ایده ها را بر عهده دارد. تهیه کننده باید مخارج مالی پروژه را به گونه ای مدیریت کند که بتواند رضایت سرمایه گذاران را جلب کند و همچنین بتواند به آنها اطمینان دهد که هنرمندان و انیماتورهای او قابلیت تولید مطلوب و با کیفیت فیلم یا سریال را دارند و نهایتا می توانند پروژه را به سر انجام برسانند " ساعت کاری شما به عنوان تهیه کننده بسته به نوع پروژه معمولا طولانی و نامنظم است. کار کردن به صورت مستقل و قراردادی در این شغل بسیار رایج است. محل کار شما معمولا در دفاتر کاری بوده و برخی اوقات نیز باید به استودیوها و محل پروژه ها بروید.
کلمات کلیدی مرتبط: استخدام منشی در منزل تهران , آگهی استخدام آشپز گرگان , کارشناس استقرار نرم افزار , ویزیتور پاره وقت منطقه 4 با روابط عمومی بالا , استخدام تعمیرکار موبایل , آشپز در منطقه 17 , استخدام تعمیرکار خودرو , شغل تعمیرکار ماشین در مارلیک کرج جوانان و ورزشکاران , استخدام مربی مهدکودک , سایت تکنیسین زنجان ,





:: برچسب‌ها: سایت تکنیسین زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: